• English
  • Sur le colloque pancanadien
    • Colloque Pancanadien 2014
  • Ordre du jour
    • Sessions
      • Jour 1 : Séance plénière – Bâtir un Canada plus inclusif
      • Créer des écoles plus inclusives
      • Selon le sondage..
      • Au-delà de l’analyse de rentabilité de la diversité
      • Cyberviolence : créer des interventions qui fonctionnent avec les jeunes
      • Racisme au Canada
      • La problématique du profilage racial à Montréal en 2016
      • Racisme Systematique
      • Réflexions sur la réconciliation dans une société multiculturelle
      • Relier les points : le rôle des valeurs dans la lutte contre le racisme et la discrimination raciale
      • Bridging Diversity
  • Inscriptioncomplet!
Imprimer

Bridging Diversity and Building Community – Engaging children and youth as leaders

Cet atelier présentera le modèle d’éducation d’Équitas en matière de droits de l’homme qui conscientise les enfants et les jeunes aux valeurs canadiennes (égalité, respect de la diversité) et au leadership. En leur permettant de créer des projetscommunautaires créatifs qui amorcentle dialogue entre différentsintervenants (y compris des décideurs) sur le racisme et la discrimination, ils aident à édifier des villes canadiennes plus inclusives.

  • Amy Cooper
  • Julie Kon Kam King
  • Amy Cooper

    Amy is an Education Specialist who helps lead Equitas’ programs in Canada including Play it Fair!, Speaking Rights and Young Women, Young Leaders. She has also been responsible for co-leading Equitas’ International Human Rights Training Program (IHRTP), and the development of educational programs in Central Eastern Europe/Former Soviet Union. She has a background in teaching with a focus on social justice education. She has a M.A. in Education from OISE/UT and a Graduate Diploma in Community Economic Development from Concordia.

  • Julie Kon Kam King

    Julie Kon Kam King is the Associate Director of Programs at Equitas. She manages strategic initiatives, fund development and knowledge sharing for Equitas programming in 40 Canadian communities focused on promoting children and youth rights, leadership, participation, and community action. Julie’s previous work includes the development of social justice and legal education programs for organizations in Toronto, Montréal, and in the Asia Pacific Region. She holds degrees in Common and Civil Law from McGill University, and Communications from the University of Ottawa.

Copyright © La Fondation canadienne des relations raciales 2015. Tous droits réservés.