Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 124
ISBN: 0-7794-7563-1
Localisation: CRRF & Online
Année: 2005
N° catalogue: RPT.R12.2005.1
Lien: Lien Web Access
Note: Published by the Ontario Ministry of Education

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Révisions

This report put together by the honorable Bob Rae in 2005, looks at the state of higher education in Canada. The honorable Bob Rae was appointed by Premier McGuinty, along with a seven-member Advisory Panel as Advisor to the Premier and the Minister of Training, College and Universities. Mr. Rae was given the opportunity by Premier McGuinty and Minister Chambers to advise them on reform for the higher education system. This was done so that decisions could be made by Budget 2005.

The Report and Recommendations includes a mission for Ontario, a framework for reform, and how change can be implemented. The framework for reform presented by Mr. Rae is based on his three overarching goals for reform: great education; opportunities for more people; and a secure future for higher education.

These three overarching goals serve as the premise for Mr. Rae’s seven strategies that are supported by twenty-eight interrelated and interdependent recommendations for action.

 

Ce rapport élaboré par l'honorable Bob Rae en 2005 porte sur la situation de l'enseignement supérieur au Canada. Le premier ministre McGuinty a nommé l'honorable Bob Rae, ainsi qu'un comité consultatif composé de sept membres, à titre de conseiller du premier ministre et du ministre de la Formation et des Collèges et Universités. Le premier ministre McGuinty et la ministre Chambers ont donné à M. Rae l'occasion de les conseiller sur la réforme du système d'enseignement supérieur. Cela a été fait pour que les décisions puissent être prises dans le budget de 2005.

Le rapport et les recommandations comprennent une mission pour l’Ontario, un cadre de réforme et la mise en œuvre du changement. Le cadre de réforme présenté par M. Rae repose sur ses trois objectifs fondamentaux en matière de réforme: une éducation de qualité; opportunités pour plus de gens; et un avenir sûr pour l'enseignement supérieur.

Ces trois objectifs fondamentaux servent de prémisse aux sept stratégies de M. Rae, qui sont appuyées par 28 recommandations d’action interdépendantes et interdépendantes.

 

En Anglais Seulement.

Date de publication: