Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 54
Localisation: CRRF
Année: 2004
N° catalogue: RPT.C16063.2004
Note: Published by the Canadian Council for Multicultural and Intercultural Education

Vues: 674

Révisions

This report deals with the concepts explored in exemplary practice models of multiculturalism, the outcomes for anti-racism and ethno-cultural equity education, and the principles guiding the practice.

Also different models are are suggested including: The Triangular Model, Flower Power, the Jahari Window, and Force Field Analysis. Various models of curriculum integration are suggested.

This Practice Model resource is geared for educators who teach young children, grades 6 to 9 learners and youth in grades 9 to 12.

Ce rapport traite des concepts explorés dans des modèles de pratique exemplaires du multiculturalisme, des résultats de l'éducation à la lutte contre le racisme et à l'équité ethnoculturelle, ainsi que des principes guidant la pratique.

Différents modèles sont également suggérés, notamment: le modèle triangulaire, la puissance des fleurs, la fenêtre de Jahari et l'analyse du champ de force. Différents modèles d'intégration du curriculum sont suggérés.

Cette ressource de modèle de pratique s'adresse aux éducateurs qui enseignent aux jeunes enfants, aux apprenants de la 6 e à la 9 e année et aux jeunes de la 9 e à la 12 e année.

(En Anglais Seulement)

Étiquettes: Race  
Date de publication: