Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 43
Année: 2006
N° catalogue: RPT.h3963.2006
Lien: Lien Web Access
Note: Published by Queens University

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Révisions

Quoted from the report:

"A few years ago, a faculty woman of colour left Queen's University alleging that she had experienced racism. Several others followed, bringing the total to six. The Senate Educational Equity Committee (SEEC) was therefore asked by the Vice-Principal Academic, Suzanne Fortier, to form a sub-committee to examine the issues and to assist the University to "get a better sense of the experiences of visible minorities and First Nations persons at Queen's by preparing a survey... to gather their views." Accordingly, a questionnaire survey was prepared by the sub-committee and sent to 1748 persons.1 The survey elicited a response rate of 270, or 15.4% faculty. Of this number, however, 53 individuals identified themselves as belonging to a visible minority or as Aboriginal. In addition to the questionnaire survey, two focus groups of three persons each and seven individual interviews were conducted by Stephanie Simpson. I also conducted one interview with a former member of Queen's faculty now employed at another University. And Audrey Kobayashi conducted one interview with two former members of the faculty."

 

Extrait du rapport:

«Il y a quelques années, une femme de couleur, professeure, a quitté l'Université Queen's, affirmant avoir été victime de racisme. Plusieurs autres personnes ont suivi, portant le total à six. Fortier, afin de former un sous-comité chargé d'examiner les problèmes et d'aider l'Université à "se faire une meilleure idée de l'expérience des minorités visibles et des membres des Premières nations de Queen's en préparant un sondage ... afin de recueillir leurs points de vue". Un questionnaire a été préparé par le sous-comité et envoyé à 1748 personnes.1 Le sondage a suscité un taux de réponse de 270, soit 15,4% du corps professoral, mais 53 personnes se sont identifiées comme appartenant à une minorité visible ou à un groupe autochtone. En plus du questionnaire, Stephanie Simpson a dirigé deux groupes de discussion de trois personnes et sept entretiens individuels, ainsi qu’un entretien avec un ancien membre du corps professoral de Queen's College. employé dans une autre université. Et Audrey Kobayashi a mené une interview avec deux anciens membres de la faculté. "

 

En anglais seulement.

Date de publication: