Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 38
Localisation: CRRF
Année: 2007
N° catalogue: RPT.Ab761.2007
Note: Published by the Government of Ontario

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Révisions

The Ontario Ministry of Education released this comprehensive report in 2007 to help educators more effectively meet the educational needs of First Nation, Métis, and Inuit students. Aboriginal students have long been at an educational disadvantage relative to non-aboriginal students. As a response, the Ontario Ministry of Education set the goal to improve aboriginal educational achievement by the year 2016.

This report outlines the policy framework developed to achieve this goal. The three main goals to be achieved are; high level of aboriginal student achievement, reduce gaps in student achievement (relative to non-aboriginals), and to foster high levels of public confidence (in aboriginal education). Furthermore, the policy framework is developed to follow four key principles; excellence and accountability, equity and respect for diversity, inclusiveness, cooperation, and shared responsibility, and respect for constitutional and treaty rights.

 

Le ministère de l'Éducation de l'Ontario a publié ce rapport complet en 2007 pour aider les éducateurs à répondre plus efficacement aux besoins éducatifs des élèves des Premières nations, métis et inuits. Les étudiants autochtones ont longtemps été désavantagés sur le plan de l'éducation par rapport aux étudiants non autochtones. En réponse, le ministère de l'Éducation de l'Ontario s'est fixé pour objectif d'améliorer les résultats scolaires des Autochtones d'ici 2016.

Ce rapport décrit le cadre politique élaboré pour atteindre cet objectif. Les trois objectifs principaux à atteindre sont: niveau élevé de réussite des élèves autochtones, de réduire les écarts entre les résultats scolaires (par rapport aux non-autochtones) et de susciter un degré élevé de confiance du public (dans l’éducation autochtone). En outre, le cadre politique est développé pour suivre quatre principes clés; excellence et responsabilité, équité et respect de la diversité, inclusivité, coopération et responsabilité partagée, et respect des droits constitutionnels et issus de traités.

 

En Anglais Seulement.

Date de publication: