Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 65
Localisation: CRRF
Année: 1996
N° catalogue: RPT.C4212.1996
Note: Published by Toronto Board of Education, Research and Assessment Department

Vues: 835

Révisions

This report follows the progress of a group of elementary schools in Toronto, as of 1994-1995, taking part in the Anti-Racist Education (ARE) Project, beginning in 1991-1992.

The report documents the schools' achievements during this time period, noting areas in which changes still need to be made. Among other accomplishments, curriculum materials have become more reflective of the student population, staff have begun to recognize that racism does exists and have become more comfortable coping with the issues, and staff composition has become much more reflective of the diversity of the community.

Some areas where challenges still need to be met include certain negative staff attitudes toward ARE, the lack of ARE curriculum materials in many areas, and the low level of parental involvement from ethnocultural minority parents.

Ce rapport suit les progrès d'un groupe d'écoles élémentaires à Toronto, à partir de 1994-1995, prenant part au projet d'éducation antiraciste (ARE) débutant en 1991-1992.

Le rapport documente les réalisations des écoles au cours de cette période, en notant les domaines dans lesquels des changements doivent encore être apportés. Parmi les autres réalisations, le matériel pédagogique reflète mieux la population étudiante, le personnel a commencé à reconnaître que le racisme existe bel et bien et est devenu plus à l'aise pour faire face aux problèmes, et la composition du personnel est devenue beaucoup plus représentative de la diversité de la communauté.

Certains domaines où des défis doivent encore être relevés comprennent certaines attitudes négatives du personnel envers ARE, le manque de matériel pédagogique ARE dans de nombreux domaines et le faible niveau de participation des parents appartenant à des minorités ethnoculturelles.(En anglais seulement)

Étiquettes: Toronto   Race  
Date de publication: