Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 53
Localisation: CRRF
Année: 1999
N° catalogue: RPT.C16072.1999
Note: Published by the Canadian Islamic Congress

Vues: 942

Révisions

The second of yearly studies on anti-Islamic discourse in the Canadian media, this case study is preceded by a report on the success on the first edition as well as dictionary of anti-Islamic terms commonly used in newspaper reports.

The study itself presents a reading of actual newspaper articles, illustrating both anti-Islamic sentiment in the media as well as the disproportionate linkage of Islam and Islamic organizations with terrorism and misogyny as opposed to other religious and political groups.

The study ends with a series of recommendations for the elimination of anti-Islamic sentiment, writing, and images from Canadian media culture.

Deuxième des études annuelles sur le discours anti-islamique dans les médias canadiens, cette étude de cas est précédée d'un rapport sur le succès de la première édition ainsi que du dictionnaire des termes anti-islamiques couramment utilisés dans les journaux.

L’étude elle-même présente une lecture d’articles de journaux illustrant à la fois le sentiment anti-islamique dans les médias et le lien disproportionné de l’islam et des organisations islamiques avec le terrorisme et la misogynie par opposition à d’autres groupes religieux et politiques.

L’étude se termine par une série de recommandations visant à éliminer le sentiment anti-islamique, l’écriture et les images de la culture médiatique canadienne. (En anglais seulement)

Étiquettes: Religion   Print Media  
Date de publication: