Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 16
Localisation: CRRF
Année: 1999
N° catalogue: RPT.B8121.1999
Note: Published by the Toronto District School Board

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Révisions

This report documents the academic progress of high school students, from their entry into grade nine in 1993 until the fall of 1998. It looks specifically at drop out rates and possible causal factors.

One interesting finding is that there is a very high correlation between academic success in grades nine and ten and the likelihood of eventual dropout. The report also finds that there has been a significant decrease in dropout rates in all demographic groups except Greek students, which has remained the same.

This is the last longitudinal tracking study within the Toronto Board of Education since all nine Metro boards have now merged into the Toronto District School Board; this report stresses the importance for continued longitudinal tracking of Toronto students.

 

Ce rapport documente les progrès scolaires des élèves du secondaire, de leur entrée en neuvième année en 1993 à l’automne 1998. Il examine en particulier les taux d’abandon scolaire et les facteurs de causalité possibles.

Une conclusion intéressante est qu'il existe une très forte corrélation entre la réussite scolaire en neuvième et dixième années et la probabilité d'un éventuel décrochage. Le rapport constate également que le taux d'abandon scolaire a diminué de manière significative dans tous les groupes démographiques, à l'exception des étudiants grecs, qui est resté le même.

Il s’agit de la dernière étude de suivi longitudinale menée par le Toronto Board of Education, car les neuf conseils d’administration de la région métropolitaine ont maintenant fusionné pour former le Toronto District School Board; Ce rapport souligne l'importance d'un suivi longitudinal continu des étudiants de Toronto.

Disponible en anglais seulement.

Date de publication: