Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 33
ISBN: 0888812515
Localisation: CRRF
Année: 1997
N° catalogue: RPT.B8121.1997
Note: Published by the Toronto Board of Education, Research and Assessment Department

Vues: 2332

Révisions

This report documents the academic progress of high school students, from their entry into grade nine in 1991 until the fall of 1996. The report looks specifically at drop out and possible causal factors. One interesting finding is that there is a very high correlation between academic success in grade nine and the likelihood of eventual dropout.

The report also finds that there has been a significant decrease in dropout rates, particularly among groups that are traditionally considered to be disadvantaged -- these groups include Black students, Portuguese-speaking students, male students, students in the General and Basic academic streams, and students in Technical-Commercial or Basic schools. The report also comments on the usage of its results for at-risk program development.

Ce rapport documente les progrès scolaires des élèves du secondaire, de leur entrée en neuvième année en 1991 à l’automne de 1996. Le rapport examine spécifiquement le décrochage scolaire et les facteurs de causalité possibles. Une conclusion intéressante est qu'il existe une très forte corrélation entre la réussite scolaire en neuvième année et la probabilité d'un éventuel décrochage.

Le rapport constate également que le taux d'abandon scolaire a sensiblement diminué, en particulier parmi les groupes traditionnellement considérés comme défavorisés - ces groupes comprennent les étudiants noirs, les étudiants lusophones, les étudiants masculins, les étudiants des filières d'enseignement général et fondamental, et les étudiants dans les écoles techniques-commerciales ou de base. Le rapport commente également l'utilisation de ses résultats pour le développement de programmes à risque. (En anglais seulement)

Date de publication: