Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 57
ISBN: 0-415-08390-7
Localisation: CRRF
Année: 1998
N° catalogue: RPT.M1921.1998
Note: Published by the Canadian Council for Multicultural and Intercultural Education | Publié par le Conseil canadien pour l'éducation multiculturelle et interculturelle

Vues: 2283

Révisions

Practices in Canada

This research report focuses on the impacts of multicultural education on teachers. The study is based on teacher responses from Western Canada in the spring of 1997. Based on the data in this study the authors conclude that 'multicultural education remains marginalized and left as an individual project for a small number of teachers' rather than a provincial priority. The authors discuss the possibility of change when provincial curriculum reform is coupled with school-based planning.

---

Pratiques au Canada

Ce rapport de recherche porte sur les impacts de l’éducation multiculturelle sur les enseignants. L'étude est basée sur les réponses des enseignants de l'Ouest canadien au printemps 1997. Sur la base des données de cette étude, les auteurs concluent que "l'éducation multiculturelle reste marginalisée et reste un projet individuel pour un petit nombre d'enseignants" plutôt qu'une priorité provinciale. . Les auteurs discutent de la possibilité de changement lorsque la réforme du curriculum provincial est associée à une planification basée sur l'école.

Document présenté en version originale anglaise

Date de publication: