Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 54
Localisation: CRRF
Année: 1992
N° catalogue: RPT.R1145.1992.1
Note: Published by the Canadian Advertising Foundation

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Révisions

The main purpose of this research is to assess and measure the attitudes of Canadian consumers toward the use and portrayal of visible minorities in advertising, as well as the resultant impact on consumer behaviour.

The study reveals statistics on visible minorities in advertising today, the trends in advertising, how visible minorities are depicted, the response to visible minorities in advertising and the societal impact of using minorities.

Also included is a study of the key factors which prevent advertisers from using visible minorities, as well as attitudes towards government action in achieving minority representation in advertising. In considering all of these factors, the study concludes by stating that the representation of visible minorities in advertising is beneficial, and essential, for success in business, and aids in breaking down prejudice and promoting equal opportunity.

 

Le but principal de cette recherche est d’évaluer et de mesurer les attitudes des consommateurs canadiens à l’égard de l’utilisation et de la représentation des minorités visibles dans la publicité, ainsi que de leur incidence sur le comportement des consommateurs.

L'étude révèle des statistiques sur les minorités visibles dans la publicité aujourd'hui, les tendances en matière de publicité, la représentation des minorités visibles, la réaction des minorités visibles à la publicité et l'impact sociétal de l'utilisation des minorités.

On y trouve également une étude des principaux facteurs qui empêchent les annonceurs d’utiliser les minorités visibles, ainsi que des attitudes à l’égard des mesures prises par les gouvernements pour obtenir une représentation des minorités dans la publicité. En tenant compte de tous ces facteurs, l’étude conclut en affirmant que la représentation des minorités visibles dans la publicité est bénéfique et essentielle au succès des entreprises et contribue à éliminer les préjugés et à promouvoir l’égalité des chances.

 

En anglais seulement.

Date de publication: