Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 74
Localisation: Online
Année: 2008
N° catalogue: RPT.L5224.2008
Lien: Lien Web Access
Note: Published by Legal Aid Ontario

Vues: 950

Révisions

Via the Executive Summary, 

"The purpose of Legal Aid Ontario’s (“LAO”) Aboriginal Justice Strategy is to improve legal aid services to Aboriginal people including First Nation people, Métis people and Inuit
people, regardless of whether they live on or off-reserve, are status or non-status or live in rural or urban contexts. 
.
This paper presents:

  • Important background information and current LAO services;
  • Highlights the most commonly identified service issues and recommendations as provided by participants;
  • Outlines the 12 immediate initiatives for 2008/09, detailing service improvements that LAO will immediately undertake;
  • Provides a sample analysis of one pressing legal issue for Aboriginal people;
  • Addresses future development of the three to five year strategic plan;

As a result of meeting with and hearing the concern of participants LAO is immediately going to start providing service initiatives specific to Aboriginal clients. LAO will be seeking further input and feedback regarding how to prioritise and implement future service initiates, and seek further input on developing the three to five year strategic plan."

 

Via le résumé,

"La Stratégie de justice applicable aux Autochtones de Aide juridique Ontario (" AJO ") a pour objectif d’améliorer les services d’aide juridique aux Autochtones, y compris les membres des Premières nations, les Métis et les Inuits.
les personnes, qu'elles habitent dans ou hors des réserves, sont inscrites ou non-inscrites ou vivent en milieu rural ou urbain.
.
Cet article présente:

- Informations de base importantes et services actuels d'AJO;
- met en évidence les problèmes de service les plus couramment identifiés et les recommandations fournies par les participants;
- décrit les 12 initiatives immédiates pour 2008/09, détaillant les améliorations de service qu'AJO entreprendra immédiatement;
- Fournit un exemple d'analyse d'un problème juridique urgent pour les peuples autochtones;
- traite de l’évolution future du plan stratégique triennal et quinquennal;

Après avoir rencontré et entendu les préoccupations des participants, AJO commencera immédiatement à fournir des initiatives de services spécifiques aux clients autochtones. AJO recherchera d'autres commentaires et suggestions sur la façon d'établir des priorités et de mettre en œuvre les futurs services initiés, ainsi que des informations sur l'élaboration du plan stratégique triennal ou quinquennal. "

Disponible en anglais seulement.

Étiquettes: Ontario   Inuit   Aboriginal  
Date de publication: