Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 15
Localisation: CRRF
Année: 1992
N° catalogue: RPT.R1145.1992
Note: Published by the Canadian Advertising Foundation

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Révisions

This research project was conducted to obtain further insight into the attitudes of visible minorities toward the use and portrayal of visible minorities in advertising.

The study focused on the opinions of three groups, Black Canadians, East Indian-Pakistani Canadians, and Chinese Canadians. Although there is no consensus among these groups regarding how each specific group is represented, all groups feel that they are misrepresented by advertisers, that advertisers are failing to recognize that Canada has become a multi--racial market, and that by not including visible minorities, advertisers are depicting visible minorities as less important and unequal.

The primary concern of visible minorities is that advertising is a powerful force in shaping attitudes, and thus, negative stereotypes of visible minorities are being perpetuated through the media.

Ce projet de recherche visait à mieux comprendre les attitudes des minorités visibles à l’égard de l’utilisation et de la représentation des minorités visibles dans la publicité.

L'étude portait sur les opinions de trois groupes: les Canadiens de race noire, les Canadiens d'origine indo-pakistanaise et les Canadiens d'origine chinoise. Bien qu'il n'y ait pas de consensus entre ces groupes sur la façon dont chaque groupe spécifique est représenté, tous les groupes estiment qu'ils sont déformés par les annonceurs, que ceux-ci ne reconnaissent pas que le Canada est devenu un marché multiracial et qu'en n'incluant pas les minorités visibles , les annonceurs décrivent les minorités visibles comme moins importantes et inégales.

La principale préoccupation des minorités visibles est que la publicité joue un rôle déterminant dans la formation des attitudes. Ainsi, les stéréotypes négatifs des minorités visibles se perpétuent dans les médias. (En anglais seulement)

Date de publication: