Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 69
Localisation: CRRF
Année: 1997
N° catalogue: RPT.M1921.1997
Note: Published by Canadian Council for Multicultural and Intercultural Education (CCMIE) | Publié par le Conseil canadien pour l'éducation multiculturelle et interculturelle (CCMIE)

Vues: 2122

Révisions

This resources includes two reports prepared by the Canadian Council for Multicultural and Intercultural Education (CCMIE).

he first part is "An International Literature Review" prepared by Tim MacKay and Jon Young. It provides an overview of academic literature on multicultural, intercultural, anti-racist in-service teacher education, with references to 6 models, and a bibliography of relevant research from Canada, United States, Britain, Australia and New Zealand.

The second part of the report is the "Teacher Professional Development in Intercultural Education: The Quebec Situation," which was prepared by Michèle Normand. It focuses on Quebéc's school board policies on intercultural education, and specifically on intercultural in-service teacher education.

---

Ces ressources comprennent deux rapports préparés par le Conseil canadien pour l’éducation multiculturelle et interculturelle (CCMIE).

La première partie est "Une revue internationale de littérature" préparée par Tim MacKay et Jon Young. Il fournit une vue d'ensemble de la littérature universitaire sur la formation continue des enseignants multiculturelle, interculturelle et antiraciste, avec des références à 6 modèles et une bibliographie de recherches pertinentes menées au Canada, aux États-Unis, en Grande-Bretagne, en Australie et en Nouvelle-Zélande.

La deuxième partie du rapport est intitulée "Le développement professionnel des enseignants en éducation interculturelle: la situation québécoise", préparé par Michèle Normand. Il met l'accent sur les politiques des conseils scolaires du Québec en matière d'éducation interculturelle, et plus particulièrement sur la formation continue interculturelle des enseignants.

Document présenté en version originale anglaise

Étiquettes: Québec   Canada  
Date de publication: