Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 90
Localisation: Online
Année: 2017
N° catalogue: RPT.J2318.2017
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Révisions

Via the methodology:

"In October and November of 2016, five consultation sessions were conducted with Black communities in the Greater Toronto Area (GTA) intending to gather input about the issues that Black students and parents face within Ontario's public education system. In total, 286students, parents, educators, school administrators, trustees, and community members attended these consultation sessions in the following regions:

  • Toronto West (North York) - 32 participants
  • York Region - 45
  •  Durham Region - 43
  • Peel Region - 110
  • Toronto East (Scarborough) - 56

In January 2017, these community consultations were supplemented with sessions with 38 Black young people held at York University and the University of Toronto, who are current and former university and college students.

In total, 324 people participated in these consultations. The vast majority (approximately 80%) were Black parents, community members, educators, school staff and trustees. White and other racialized educators, school staff, trustees and parents of Black children also participated
in the consultations. Following these sessions, we also received written input from seven individuals."

"This report summarizes the experiences, issues and concerns raised during the consultations. The information shared by participants are supplemented with Canadian Census data, TDSB data, and various research studies which serve to contextualize this current report's findings. The recommendations made by consultation participants form the basis of our recommendations included in Part 6 of this report." 

De la méthodologie:

"En octobre et novembre 2016, cinq consultations ont été organisées avec les communautés noires de la région du Grand Toronto dans le but de recueillir des commentaires sur les problèmes auxquels les élèves et les parents noirs sont confrontés dans le système d'éducation publique de l'Ontario. Au total, 286 élèves, parents, des éducateurs, des administrateurs d'école, des administrateurs et des membres de la communauté ont assisté à ces séances de consultation dans les régions suivantes:

  • Toronto Ouest (North York) - 32 participants
  • Région de York - 45
  • Région de Durham - 43
  • Région de Peel - 110
  • Toronto-Est (Scarborough) - 56

En janvier 2017, ces consultations communautaires ont été complétées par des sessions avec 38 jeunes Noirs tenues à l'Université York et à l'Université de Toronto, qui sont des étudiants actuels et anciens d'universités et de collèges.

Au total, 324 personnes ont participé à ces consultations. La grande majorité (environ 80%) étaient des parents noirs, des membres de la communauté, des éducateurs, du personnel scolaire et des administrateurs. Des éducateurs blancs et autres, des membres du personnel scolaire, des administrateurs et des parents d’enfants noirs ont également participé.
dans les consultations. À la suite de ces séances, nous avons également reçu les contributions écrites de sept personnes. "

"Le présent rapport résume les expériences, les problèmes et les préoccupations soulevés au cours des consultations. Les informations partagées par les participants sont complétées par les données du recensement canadien, les données du TDSB et diverses études de recherche permettant de contextualiser les conclusions du présent rapport. Les recommandations formulées par les participants aux consultations base de nos recommandations figurant dans la partie 6 du présent rapport. " (En anglais seulement)

Date de publication: