Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 59
Localisation: CRRF
Année: 1996
N° catalogue: RPT.B3224.1996
Note: Published by the Alberta Multiculturalism Commission.

Vues: 907

Révisions

This report consists of the proceedings of a project conducted to provide Black and Aboriginal parents and children with the tools necessary for them to overcome racism and achieve success in 'mainstream' Canada. The report begins by outlining the need for such a program in Canada, and the positive measures that can be achieved through such a program. The report reviews the instructional program for parents and children, indicating the effectiveness of these strategies, both perceived and real. The report ends with a discussion as to the process and results of the project, indicating that the program was effective in giving parents and children the tools to be more successful in society. 

 

Cette ressource pour enseignants a été publiée en mai 2001 par Citoyenneté et Immigration Canada. Il propose aux élèves de 10 e et 11 e années des activités en classe conçues pour aider les élèves à comprendre le rôle de l'immigration dans l'histoire et la société canadiennes. L'unité est organisée autour de questions essentielles et de la performance des élèves pour comprendre les réponses à ces questions. L'unité comprend une longue étude de cas sur l'immigration chinoise et utilise une variété d'activités telles que des frais généraux, des journaux, des caricatures politiques, des quiz et des enregistrements sur CD. Cette ressource comprend également des transcriptions sur les CD.

Disponible en anglais seulement.

Étiquettes: Research   Aboriginal  
Date de publication: