Catégorie: Reports | Rapports
Pages: 66
ISBN: 0773103287
Localisation: CRRF
Année: 1996
N° catalogue: RPT.F2477.1996
Note: Published by the Saskatchewan Professional Development Unit and Saskatchewan Instructional Development Research Unit

Vues: 3245

Révisions

The fifth report in the series "Diversity in the Classroom" discusses Aboriginal students in the classroom.

Recognizing the history of oppression that Aboriginal students have undergone in the education process, this resource focuses on the need to consider First Nations cultures and educational pedagogy in order to address these injustices and create a more equitable and inclusive classroom for First Nations students.

In addition, it outlines specific measures that can be taken in the classroom, including, but not limited to, ensuring that First Nations history is not misrepresented or characterized, challenging stereotypes that are evident in the media and curriculum, and encouraging the inclusion of Aboriginal perspectives in the classroom.

 

Le cinquième rapport de la série «Diversité en classe» traite des élèves autochtones en classe.

Reconnaissant l'histoire d'oppression vécue par les étudiants autochtones dans le processus éducatif, cette ressource met l'accent sur la nécessité de prendre en compte les cultures et la pédagogie pédagogique des Premières Nations afin de remédier à ces injustices et de créer une salle de classe plus équitable et plus inclusive pour les étudiants des Premières Nations.

En outre, il décrit les mesures spécifiques qui peuvent être prises en classe, notamment pour s’assurer que l’histoire des Premières Nations n’est pas déformée ou caractérisée, des stéréotypes qui sont évidents dans les médias et le programme d’enseignement, et pour encourager l’inclusion des peuples autochtones. perspectives dans la salle de classe.

Disponible en anglais seulement.

Date de publication: