Catégorie: Non-Fiction | Non Fiction
Éditeur: Jane Bailey and Valerie Steeves
Pages: 506
ISBN: 9780776622576
Localisation: CRRF
Année: 2015
N° catalogue: BKS.B1511.2015
Lien: Lien Web Access
Note: Published by the University of Ottawa Press

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Révisions

Via the Univesrity of Ottawa Press: 

"eGirls, eCitizens is a landmark work that explores the many forces that shape girls’ and young women’s experiences of privacy, identity, and equality in our digitally networked society. Drawing on the multi-disciplinary expertise of a remarkable team of leading Canadian and international scholars, as well as Canada’s foremost digital literacy organization, MediaSmarts, this collection presents the complex realities of digitized communications for girls and young women as revealed through the findings of The eGirls Project (www.egirlsproject.ca) and other important research initiatives.

Aimed at moving dialogues on scholarship and policy around girls and technology away from established binaries of good vs bad, or risk vs opportunity, these seminal contributions explore the interplay of factors that shape online environments characterized by a gendered gaze and too often punctuated by sexualized violence.

Perhaps most importantly, this collection offers first-hand perspectives collected from girls and young women themselves, providing a unique window on what it is to be a girl in today’s digitized society."

De la presse de l'Université d'Ottawa:

"eGirls, eCitizens est un ouvrage phare qui explore les nombreuses forces qui façonnent les expériences de confidentialité, d'identité et d'égalité des filles et des jeunes femmes dans notre société en réseau numérique. S'appuyant sur l'expertise multidisciplinaire d'une équipe remarquable de chefs de file canadiens et internationaux. Cette collection présente les réalités complexes de la communication numérisée pour les filles et les jeunes femmes, révélées par les conclusions du projet eGirls (www.egirlsproject.ca) et d’autres initiatives de recherche importantes.

Conçues pour déplacer les dialogues sur les connaissances et les politiques concernant les filles et la technologie, en s'éloignant des binaires classiques bien / mal ou risque / risque, ces contributions fondamentales explorent l'interaction de facteurs qui façonnent des environnements en ligne caractérisés par un regard sexué et trop souvent ponctués de violences sexuelles. .

Le point le plus important est peut-être que cette collection offre aux jeunes filles et aux jeunes femmes elles-mêmes des points de vue recueillis, offrant ainsi une fenêtre unique sur ce que signifie être une fille dans la société numérisée d’aujourd’hui. " (En anglais seulement)

Date de publication: