Catégorie: Non-Fiction | Non Fiction
Éditeur: Sylvia O'Meara and Douglas A. West
Pages: 154
ISBN: 0-920059-31-7
Localisation: CRRF
Année: 1996
N° catalogue: BKS.Om2.1996
Lien: Lien Web Access
Note: Published by Garamond Press

Vues: 807

Révisions

Coming from the position that First Nations Peoples' histories, philosophies and teachings have been excluded and ignored in both universities and colleges, each author in this collection discusses an issue affecting the emerging development of a more inclusive higher learning environment. This book not only identifies traditional First Nations Peoples' teachings on philosophy, medicine, metaphysics and art, it also stresses the necessity and appropriateness of incorporating these teachings in universities and colleges. In addition to these specific areas of education, the book also presents an overview of First Nations Peoples' traditional learning processes, which stresses a holistic or circular perspective, rather than the dominant European linear perspective.

Partant de la position selon laquelle les histoires, les philosophies et les enseignements des peuples des Premières Nations ont été exclus et ignorés dans les universités et les collèges, chaque auteur de cette collection aborde une question concernant le développement émergent d'un environnement d'apprentissage supérieur plus inclusif. Ce livre n'identifie pas seulement les enseignements traditionnels des peuples des Premières Nations sur la philosophie, la médecine, la métaphysique et l'art, il souligne également la nécessité et l'opportunité d'intégrer ces enseignements dans les universités et les collèges. En plus de ces domaines spécifiques de l'éducation, l'ouvrage présente également un aperçu des processus d'apprentissage traditionnels des peuples des Premières Nations, qui insiste sur une perspective holistique ou circulaire, plutôt que sur la perspective linéaire européenne dominante. (En anglais seulement)

Étiquettes: Canada   Aboriginal  
Date de publication: