Catégorie: Non-Fiction | Non Fiction
Éditeur: Kevin K. Kumashiro
Pages: 256
ISBN: 0742501906
Localisation: CRRF
Année: 2001
N° catalogue: BKS.K9607.2001
Lien: Lien Web Access
Note: Published by Rowman & Littlefield Publishers, Inc.

Vues: 1302

Révisions

In this critical anthology, Kevin K. Kumashiro draws attention to the experiences of queer youths of colour, within the education system, and society at large. According to Kumashiro, the challenge of confronting issues of race, sexuality, gender and ethnicity in the education system lies in the intersections of these differences. The book analyzes the experiences of queer youths of colour by examining the communities and societies that they belong to, which are integral to shaping their identities, but rather act as oppressive barriers. The theoretical background provides a framework for understanding the role of educators and the need for an inclusive curriculum. The book includes autobiographical accounts of individuals, accompanied with qualitative studies that explore the history of the issues, and strategies to improve the education system.

Dans cette anthologie critique, Kevin K. Kumashiro attire l’attention sur les expériences des jeunes queer de couleur, au sein du système éducatif et de la société en général. Selon Kumashiro, le défi de résoudre les problèmes de race, de sexualité, de genre et d'appartenance ethnique dans le système éducatif réside dans l'intersection de ces différences. Le livre analyse les expériences des jeunes queer de couleur en examinant les communautés et les sociétés auxquelles ils appartiennent, qui font partie intégrante de la formation de leur identité, mais constituent plutôt une barrière oppressive. Le fond théorique fournit un cadre pour comprendre le rôle des éducateurs et la nécessité d'un programme d'études inclusif. Le livre comprend des récits autobiographiques d'individus, accompagnés d'études qualitatives explorant l'historique des problèmes et de stratégies d'amélioration du système éducatif. (En anglais seulement)

Date de publication: