Catégorie: Non-Fiction | Non Fiction
Éditeur: Susan Grieshaber and Gaile S. Cannella
Pages: 200
ISBN: 0807740780
Localisation: CRRF
Année: 2001
N° catalogue: BKS.G873.2001
Lien: Lien Web Access
Note: Published by Teacher's College Press

Vues: 879

Révisions

Inspired by the work of early childhood educators and teacher educators, this book considers the creative ways in which practitioners and theorists are re-imagining the role of racial, sexual, ethnic identities play out in the classroom. Equity and fairness in observing children, gender identities in early years and non-traditional families are a few of this issues addressed by the contributors in the context of early childhood education. This book is a good resource for anyone interested in caring for and educating children.

Inspiré par le travail des éducateurs de la petite enfance et des enseignants, ce livre examine les manières créatives par lesquelles praticiens et théoriciens repensent le rôle des identités raciales, sexuelles et ethniques dans la salle de classe. L'équité et l'équité dans l'observation des enfants, les identités de genre dans la petite enfance et les familles non traditionnelles sont quelques-uns des problèmes abordés par les contributeurs dans le contexte de l'éducation de la petite enfance. Ce livre est une bonne ressource pour toute personne intéressée à s'occuper et à éduquer les enfants.(En anglais seulement)

Étiquettes: Race   Diversity  
Date de publication: