Catégorie: Books | Livres
Pages: 288
ISBN: 080208060X
Localisation: CRRF
Année: 1997
N° catalogue: BKS.Se36.1997
Lien: Lien Web Access
Note: Published by University of Toronto Press

Vues: 1544

Révisions

This work examines the way institutionalized structures and schooling processes lead to high drop out rates in black students. Through the analysis of the perspectives of Black student drop-outs, Black students, Black parents, non-Black students, and school personnel, Dr. Dei and his team conducted the study regarding the biased structural processes of education delivery and its negative impacts on Black students. Their findings should be of interest to educators, anthropologists, sociologists, and policy-makers, as well as community activists.

 

Ce travail examine la manière dont les structures institutionnelles et les processus de scolarisation conduisent à des taux d'abandon élevés chez les étudiants noirs. En analysant les perspectives des décrocheurs étudiants noirs, des parents noirs, des étudiants non-noirs et du personnel scolaire, le Dr Dei et son équipe ont mené l’étude sur les processus structurels biaisés de l’enseignement dispensé et ses effets négatifs sur Étudiants noirs. Leurs résultats devraient intéresser les éducateurs, les anthropologues, les sociologues et les décideurs, ainsi que les activistes communautaires.

Disponible en anglais seulement.

Étiquettes: Research   Canada  
Date de publication: