Catégorie: Guide | Guider
Pages: 180
Localisation: CRRF
Année: 2004
N° catalogue: GU.M2713.2004
Note: Published by the Toronto District School Board

Vues: 714

Révisions

Aboriginal Voices in the Curriculum was developed by a team of writers under the auspices of the Aboriginal Studies Centre and the Social, Canadian, and the World Studies Department of the Toronto District School Board.

This document assists teachers in integrating First Nations study into the K-8 curriculum on a consistent basis, rather than teaching a single isolated unit on First Nations culture for a short period each year. This is a comprehensive document prepared for Toronto teachers by a team of writers and reviewers for the Toronto District School Board.

The purpose of the guide is to 'provide support for teachers as they incorporate the teaching of Native Studies into their classroom programs', though it could be seen as a framework for study of any cultural entity within Canada's population. The guide provides: A framework for authentic interpretation of a culturally-bound lifestyle and philosophy; Detailed information regarding the history and present-day life of First Nations in Ontario and; Lists of resources (e.g. print, photo, electronic, video).

 

"Un instantané d'une journée" examine le système de justice pénale et les jeunes Autochtones de tout le Canada, en donnant un aperçu national et provincial. Le document utilise les données du recensement de 1996 pour voir quels sont les défis, non seulement pour les jeunes Autochtones, mais pour le système de justice pénale.

Les données se concentrent sur la localisation des crimes; dans la ville ou dans les réserves, données démographiques, informations sur les infractions et les accusations, et durée de la peine. D'autres informations explorent l'âge, le sexe, la langue, les lieux de détention et plus encore.

Disponible en anglais seulement.

Étiquettes: Toronto   Ontario   Aboriginal  
Date de publication: