Catégorie: Articles | Des articles
Pages: 30
Localisation: CRRF
Année: 2000
N° catalogue: ARTCL.C6433.2000
Note: Published in the Harvard Educational Review Vol. 70 No. 2

Vues: 490

Révisions

In her attempts to 'unlearn' racism, Cochran-Smith draws upon a personal narrative style to interrogate her relationship as a white teacher educating children of colour. Using anecdotes, post-modern analysis, reflexivity, and linking systems of oppression, the author investigates racist assumptions that are embedded in the educational system. Some of the issues that Cochran-Smith emphasizes include a comprehensive understanding of teaching as a political activity and that the teacher is a constructor of this activity. Perceiving teacher education as a racial text that can be read, analysed, and critiqued as any other text and critically re-examining for whom the curriculum is designed for are also emphasized by Cochran-Smith. This article may be of interest to anyone who is interested in examining racism in education from a radical perspective.

Dans ses tentatives pour «désapprendre» le racisme, Cochran-Smith s’appuie sur un style narratif personnel pour interroger sa relation en tant qu’instructeur blanc éduquant des enfants de couleur. À l'aide d'anecdotes, d'analyses post-modernes, de réflexivité et de systèmes d'oppression, l'auteur examine des hypothèses racistes enchâssées dans le système éducatif. Parmi les problèmes sur lesquels Cochran-Smith insiste, citons une compréhension globale de l'enseignement en tant qu'activité politique et le fait que l'enseignant soit le constructeur de cette activité. Cochran-Smith met également l'accent sur le fait de percevoir la formation des enseignants comme un texte racial pouvant être lu, analysé et critiqué comme tout autre texte et de procéder à un nouvel examen critique du destinataire du programme. Cet article peut intéresser quiconque est intéressé à examiner le racisme dans l'éducation dans une perspective radicale. (En anglais seulement)

Étiquettes: Race  
Date de publication: