Catégorie: Canadian Race Relations Foundation | Fondation canadienne des relations raciales
Pages: 124
Localisation: CRRF
Année: 1998
N° catalogue: CRRF.M4681.1998
Note: Published by the Canadian Race Relations Foundation

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Révisions

This research was funded by the Canadian Race Relations Foundation. It is a comprehensive program.Quoted from report on CRRF website:

"This research project allowed the Media Awareness Network to meet and/or speak to key educators across the country responsible for multicultural/anti-racism education and media education. The project also inspired the arduous task of surveying curriculum and framework documents for every province to see just what learning outcomes related directly to critically analyzing media content and to enhancing cultural pride and intercultural understanding. It is clear that anti-racist education and media education are solidly embedded in the K-12 curricula, or frameworks, being developed in most provinces in Canada. Most provincial multicultural education policies go back to 1992 or earlier. The policies strongly endorse the importance of Canadian school children being able to appreciate the perspectives and contributions of other cultures, recognize stereotyping and bias, and counter racism with personal action. All express, in one way or another, a commitment to ensuring that all children see their cultures and belief systems accepted and included in their day-to-day learning environment. Only in the new Ontario curriculum documents does there seem to be a move away from multicultural education."

Cette recherche a été financée par la Fondation canadienne des relations raciales. C’est un rapport détaillé publié sur le site Web de la CRRF:

"Ce projet de recherche a permis au réseau Media Awareness Network de rencontrer et de parler avec des éducateurs clés responsables de l'éducation multiculturelle / antiraciste et de l'éducation aux médias dans tout le pays. Le projet a également inspiré la tâche ardue consistant à examiner les programmes et documents-cadres dans chaque province. Voyez quels sont les résultats d'apprentissage directement liés à l'analyse critique du contenu des médias et au renforcement de la fierté culturelle et de la compréhension interculturelle. Au Canada, la plupart des politiques provinciales en matière d’éducation multiculturelle remontent à 1992 ou avant, et reconnaissent qu’il est important que les écoliers canadiens puissent apprécier les perspectives et les contributions d’autres cultures, reconnaître les stéréotypes et les préjugés et lutter contre le racisme par des actions personnelles. exprimer, d’une manière ou d’une autre, l’engagement de veiller à ce que tous les enfants Leurs cultures et leurs systèmes de croyances sont acceptés et intégrés à leur environnement d’apprentissage quotidien. Seuls les nouveaux documents du curriculum de l’Ontario semblent montrer que l’on s’éloigne de l’éducation multiculturelle. "

(En Anglais Seulement)

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Date de publication: