Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 66
Location: CRRF
Year: 2006
N° catalog: RPT.H3963.2006.1
Note: Published by Queen's University

Hits: 1145

Review

Quoted from the Background and Introduction (pg. 2-3) 

"On March 5, 2001, Suzanne Fortier, Vice-Principal (Academic) requested that the Senate Educational Equity Committee (SEEC) conduct a survey of all faculty to father information regarding the experiences of visible minority and aboriginal faculty members at Queen's (University). The impetus for the study was a concern about poor retention of visible minority and aboriginal faculty members at Queen's. 

SEEC formed the Faculty Survey Sub-Committee and developed a web survey that was sent to all members of the Queen's University. An expert on anti-racism, Dr. Frances Henry, professor emerita at York Univesrity, compiled and analyzed the data and the results of the focus group discussion. The final report, Systemic Racism Towards Faculty of Colour and Aboriginal Faculty at Queen's Univesrity: Report on the 2003 Study, "Understanding the Experiences of Visible Minority and Aboriginal Faculty Members at Queen's University ('The Henry Report'), was made available to SEEC in April 2004. 

In keeping with SEEC's mandate and in order to assist the University in implementing real change, the committee has prepared this response to the Henry Report. 

Extrait du contexte et de l'introduction (p. 2-3)

"Le 5 mars 2001, Suzanne Fortier, directrice adjointe aux affaires académiques, a demandé au Comité sénatorial sur l'équité en matière d'éducation de mener un sondage auprès de tous les professeurs afin de recueillir des informations sur les expériences des professeurs autochtones et des minorités visibles à Queen's (Université). L’impulsion de l’étude tenait au manque de rétention des membres du corps professoral appartenant aux minorités visibles et aux autochtones à Queen's.

Le SEEC a formé le sous-comité du sondage auprès des professeurs et mis au point un sondage en ligne qui a été envoyé à tous les membres de l'Université Queen's. La Dre Frances Henry, professeure émérite à l’Université de York, spécialiste de la lutte contre le racisme, a compilé et analysé les données et les résultats de la discussion de groupe. Le rapport final, Racisme systémique à l'égard de la faculté de couleur et des facultés autochtones de l'Université Queen's: Rapport de l'étude de 2003 intitulée "Comprendre les expériences des membres des minorités visibles et des professeurs autochtones de l'Université Queen's (" Rapport Henry "), a été mis à la disposition du SEEC. en avril 2004.

Conformément au mandat du SEEC et afin d'aider l'Université à mettre en œuvre de réels changements, le comité a préparé cette réponse au rapport Henry. (En anglais seulement)

Date insert: