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Category: Reports | Rapports
Pages: 110
Location: Online
Year: 2010
N° catalog: RPT.An886.2010
Link: Link Web Access
Note: Published by Ryerson University

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Review

Established in April of 2008, the Taskforce on Anti-Racism at Ryerson University, Toronto seeks to address systemic racism as well as individual acts of racism on campus with the aim of fostering a more inclusive learning environment. This report is a compilation of research findings gleaned from “interviews with key informants, focus groups with students, staff and faculty, an on-line environment survey and a policy review of Ryerson and other universities” (p. 2). The findings reveal that while students, staff and faculty members generally had a positive impression of Ryerson University, experiences of racism, marginalization and exclusion persist for racialized persons, Aboriginal persons, LGBTQ members, and persons with disabilities. The Taskforce proposes several key policy and practice recommendations to achieve a more inclusive university environment.

Établi en avril 2008, le groupe de travail sur la lutte contre le racisme de l'Université Ryerson, à Toronto, cherche à lutter contre le racisme systémique ainsi que les actes individuels de racisme sur le campus dans le but de créer un environnement d'apprentissage plus inclusif. Ce rapport est une compilation des résultats de la recherche tirés «d’interviews avec des informateurs clés, de groupes de discussion avec des étudiants, du personnel et du corps professoral, d’une enquête en ligne sur l’environnement et d’un examen des politiques de Ryerson et d’autres universités» (p. 2). Les résultats révèlent que, même si les étudiants, le personnel et les membres du corps professoral avaient généralement une impression positive de l'Université Ryerson, les expériences de racisme, de marginalisation et d'exclusion persistent pour les personnes racialisées, les Autochtones, les membres LGBTQ et les personnes handicapées. Le groupe de travail propose plusieurs recommandations politiques et pratiques clés pour créer un environnement universitaire plus inclusif. (En anglais seulement)

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