Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 210
ISBN: 978-1-77215-002-5
Location: Online
Year: 2014
N° catalog: RPT.B6398.2014
Link: Link Web Access
Note: Published for the Aboriginal Healing Foundation

Hits: 679

Review

Via the Executive Summary: “The focus of this study is to better understand what student-to-student abuse is and why it occurred. The findings reported here draw on interviews with service providers who work with residential school Survivors in order to gain more understanding of their perceptions regarding the prevalence, characteristics, contributing factors, and implications of student-to-student abuse.”

Note: This publication contains subject matter that may be difficult for some readers, especially to Survivors of the Residential School System. Please call the crisis line if you or someone you know experiences emotional distress while reading the content of this report.

 

Via le résumé: «L'objectif de cette étude est de mieux comprendre ce qu'est la maltraitance entre élèves et pourquoi cela s'est produit. Les conclusions rapportées ici s'appuient sur des entretiens avec des prestataires de services travaillant avec des survivants des pensionnats indiens afin de mieux comprendre leurs perceptions concernant la prévalence, les caractéristiques, les facteurs contributifs et les implications de la maltraitance entre élèves ».

Remarque: cette publication contient des sujets qui pourraient être difficiles pour certains lecteurs, en particulier pour les survivants du système de pensionnats. Veuillez appeler la ligne d’aide d’urgence si vous ou une de vos connaissances connaissez une détresse émotionnelle tout en lisant le contenu de ce rapport.

 

En Anglais Seulement. 

Date insert: