Text Size
Category: Reports | Rapports
Location: Online
Year: 2019
N° catalog: RPT.Ar571.2019
Link: Link

Hits: 438

Review

Following the release of the latest police-reported hate crime data on November 29, 2018, Statistics Canada is releasing the complete accompanying Juristat article "Police-reported hate crime in Canada, 2017."

The article examines the nature and extent of police-reported hate crime in Canada, including motivations for hate crime (for example, race/ethnicity, religion, and sexual orientation), types of offences, geographical comparisons and accused/victim characteristics. The article uses data from the Incident-based Uniform Crime Reporting Survey, which gathers data from police records.

 

À la suite de la publication des dernières données sur les crimes motivés par la haine déclarés par la police le 29 novembre 2018, Statistique Canada publie l'intégralité de l'article d'accompagnement de Juristat intitulé «Les crimes motivés par la haine déclarés par la police au Canada, 2017».

L'article examine la nature et l'étendue des crimes motivés par la haine déclarés par la police au Canada, y compris les motivations des crimes motivés par la haine (par exemple, la race / appartenance ethnique, la religion et l'orientation sexuelle), les types d'infractions, les comparaisons géographiques et les caractéristiques des accusés / victimes. L'article utilise les données de l'Enquête sur la déclaration uniforme de la criminalité fondée sur les incidents, qui recueille des données à partir des dossiers de la police.

 

En anglais seulement.

 

 

 

Date insert: