Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 91
Location: CRRF
Year: 2002
N° catalog: RPT.K121.2002
Note: Commissioned by the Canadian Teachers' Federation

Hits: 485

Review

This study summarizes the status and context of Aboriginal education initiatives in Canada. Specifically focusing on each province and territory, it highlights the current status of major institutions, programs, initiatives, policies, and curriculum as related to Aboriginal Peoples and education.

Statistics reveal the great variation of Aboriginal education curriculum inclusion across the country and demonstrate that context is paramount. Additionally, a holistic perspective to curriculum development is utilized by examining relevant factors such as health, demographics, labour markets, language, treaties, and legislation at the federal and provincial levels.

Cette étude résume la situation et le contexte des initiatives d’éducation des Autochtones au Canada. Se concentrant spécifiquement sur chaque province et territoire, il met en évidence la situation actuelle des principaux établissements, programmes, initiatives, politiques et programmes d’études en ce qui concerne les peuples autochtones et l’éducation.

Les statistiques révèlent la grande variation de l'inclusion du programme d'éducation autochtone dans le pays et démontrent que le contexte est primordial. De plus, une perspective globale du développement du curriculum est utilisée en examinant des facteurs pertinents tels que la santé, la démographie, les marchés du travail, la langue, les traités et les lois fédérales et provinciales. (En anglais seulement)

Date insert: