Text Size
Category: Reports | Rapports
Editor: Susan Manning
Pages: 62
Location: CRRF
Year: 2006
N° catalog: RPT.M3163.2006
Note: Published by the Organizational Development Department, Research and Information Services, Toronto District School Board

Hits: 973

Review

Via the Executive Summary: 

"In 2005, the TSDB undertook and evaluation to assess the impact of the Africentric Summer Institute (ASI) on participating students. The ASI was implemented for the first time in the summer of 2005 and was designed to provide an enabling learning environment for African-Canadian students in grades 1-5 who were performing at Levels 2 or below in literacy and/or numeracy." 

 

Via le résumé:

"En 2005, le TSDB a entrepris une évaluation pour évaluer l’impact de l’Africentric Summer Institute (ASI) sur les étudiants participants. L’ASI a été mis en œuvre pour la première fois à l’été 2005 et visait à fournir un environnement propice à l’apprentissage pour les Les étudiants canadiens de la 1re à la 5e année qui ont atteint le niveau 2 ou moins en lecture et en calcul. "

Disponible en anglais seulement.

Date insert: