Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 235
Location: CRRF
Year: 1975
N° catalog: RPT.H3409.1975
Note: Published by the Ontario Human Rights Commission

Hits: 483

Review

The Black Presence in the Canadian Mosaic- A Study of Perception and the Practice of Discrimination against Blacks in Metropolitan Toronto was commissioned by the Ontario Human Rights Commission in September 1975. Written by Wilson A. Head, this comprehensive report takes into account the general concerns of Black Canadians and an overview of this group.

Research samples included youth, non-blacks and community leaders. Discrimination in metro Toronto was investigated in the areas of employment, housing, education, immigration law enforcement and how these sectors interact with community agencies and the Human Rights Commission in assisting Black Canadians.

The perception of Black identity and relationship is an important factor to consider. Prejudice and discrimination in specific situations is also examined. Subtle racism was a dominant experience. The media was also cited as contributing to the negative way in which this group was perceived in this study.

 

La présence des Noirs dans la mosaïque canadienne - Une étude de la perception et de la pratique de la discrimination à l'égard des Noirs dans la région métropolitaine de Toronto a été commandée par la Commission ontarienne des droits de la personne en septembre 1975. Rédigé par Wilson A. Head, ce rapport détaillé tient compte des préoccupations générales des Canadiens noirs et un aperçu de ce groupe.

Les échantillons de recherche comprenaient des jeunes, des non-Noirs et des leaders communautaires. La discrimination dans la région métropolitaine de Toronto a fait l'objet d'une enquête dans les domaines de l'emploi, du logement, de l'éducation, de l'application de la loi sur l'immigration et de la manière dont ces secteurs interagissent avec les organismes communautaires et la Commission des droits de la personne pour aider les Canadiens de race noire.

La perception de l'identité et de la relation des Noirs est un facteur important à prendre en compte. Les préjugés et la discrimination dans des situations spécifiques sont également examinés. Le racisme subtil était une expérience dominante. Les médias ont également été cités comme contribuant à la perception négative de ce groupe dans cette étude.

Disponible en anglais seulement.

Date insert: