Text Size
Category: Reports | Rapports
Editor: Susan Manning
Pages: 90
Location: CRRF
Year: 2007
N° catalog: RPT.Y28.2007
Note: Issued by the Organizational Development Department, Research and Information Services, Toronto District School Board

Hits: 1171

Review

This report outlines the work of various advisory committees and their recommendations between 2004 and 2006, which decided that data on race, ethnicity, disability, and other factors from all students JK to Grade 12 should be collected, through a combination of parent surveys (JK-6) and student surveys (7-12).

The aim of the report is to provide the system overview of results based on the response received from over 105,000 students in Grades 7-8 and Grades 9-12.

The TDSB collects student demographic and social environment data to assist the Board in developing policies and strategies to close the achievement gap between groups of students, as well as to establish a baseline of data to measure improvements in the educational outcomes for all students. 

Ce rapport décrit les travaux de divers comités consultatifs et leurs recommandations entre 2004 et 2006, qui ont décidé que des données sur la race, l’ethnie, le handicap et d’autres facteurs provenant de tous les élèves de la maternelle à la 12e année devraient être collectées au moyen d’une enquête menée auprès des parents (JK -6) et enquêtes auprès des étudiants (7-12).

L'objectif du rapport est de fournir une vue d'ensemble des résultats du système basée sur la réponse reçue de plus de 105 000 élèves de 7e à 8e année et de 9e à la 12e année.

Le TDSB recueille des données sur l’environnement démographique et social des étudiants afin de l’aider à élaborer des politiques et des stratégies visant à combler l’écart de réussite entre les groupes d’étudiants et à établir une base de données permettant de mesurer les améliorations des résultats scolaires de tous les élèves.

Disponible en anglais seulement.

Date insert: