Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 43
Location: CRRF
Year: 2000
N° catalog: RPT.T6343.2000
Note: Published by the Toronto District School Board

Hits: 548

Review

This report expresses the Toronto District School Board's commitment to anti-racism, ethnocultural equity, anti-sexism, gender equity, anti-homophobia, trans-positive, anti-classism and equity for persons with disabilities and socio-economic disadvantages. Each section begins with a clear outline of the Board's commitment to an equity-specific issue and explains the Board's policies, guidelines and practices, school and community partnerships, curriculum and employment promotion practices that support the Board's commitment to equity.

Ce rapport exprime l'engagement du Toronto District School Board à lutter contre le racisme, l'équité ethnoculturelle, l'antisexisme, l'égalité des sexes, l'anti-homophobie, les comportements positifs, l'anti-classisme et l'équité envers les personnes handicapées et les désavantages socio-économiques. Chaque section commence par un exposé clair de l'engagement du conseil à l'égard d'un problème spécifique à l'équité et explique les politiques, les lignes directrices et les pratiques du conseil, les partenariats scolaires et communautaires, les programmes et les pratiques de promotion de l'emploi qui soutiennent l'engagement du conseil en matière d'équité. (En anglais seulement)

Date insert: