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Category: Reports | Rapports
Pages: 51
Location: CRRF
Year: 1996
N° catalog: RPT.G799.1996
Note: Published by the Ombudsman Ontario

Hits: 836

Review

The primary purpose of this research report is to chronicle the efforts of the Ontario Ombudsman's office to develop more equitable policies and programs. Specifically, this report is concerned with accessing the right of complaint guaranteed by the Ombudsman Office.

The first chapter consists of the history and purpose of Ombudsmanship, both domestically and internationally. The second chapter deals with the main issues which have emerged in the implementation of initiatives of anti-racism and equity training, client date collection and public education. The third chapter expands on the central tenets of equity and presents practical considerations in achieving this goal. The final chapter outlines the critical issues that all organizations must face in implementing equity practices.

 

Le présent rapport de recherche a pour objectif principal de faire la synthèse des efforts déployés par le bureau de l’Ombudsman de l’Ontario pour élaborer des politiques et des programmes plus équitables. Plus précisément, ce rapport concerne l'accès au droit de plainte garanti par le bureau du médiateur.

Le premier chapitre est consacré à l’histoire et aux objectifs de l’Ombudsman, aux niveaux national et international. Le deuxième chapitre traite des principaux problèmes apparus dans la mise en œuvre d'initiatives de formation à la lutte contre le racisme et à l'équité, à la collecte de données sur les clients et à l'éducation du public. Le troisième chapitre développe les principes centraux de l'équité et présente des considérations pratiques pour atteindre cet objectif. Le dernier chapitre décrit les problèmes critiques auxquels toutes les organisations doivent faire face lors de la mise en œuvre de pratiques d’équité.

Disponible en anglais seulement.

Date insert: