Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 234
Location: CRRF
Year: 1992
N° catalog: RPT.On84.1992
Note: Published by the Ontario Human Rights Commission

Hits: 754

Review

This report is an overview of the activities of the Ontario Human Rights Code Task force, which was established to provide an independent critical analysis of human rights enforcement procedures.

The main purpose of this task force is to make recommendations for a fair and practical system for the enforcement of human rights. Included is an overview of the existing claims systems, and proposed new policies and procedures. Special emphasis is placed on First Nations Peoples rights, labour rights and equality rights.

The final sections present an overview of the governments role in enforcing human rights, as well as the importance of education and training of people who work in the human rights system. The conclusion includes a list of recommendations for the reform of the human rights system.

 

Le présent rapport est un aperçu des activités du groupe de travail sur le Code des droits de la personne de l’Ontario, qui a été créé pour fournir une analyse critique indépendante des procédures de contrôle du respect des droits de la personne.

Ce groupe de travail a pour principal objectif de formuler des recommandations pour un système juste et pratique d'application des droits de l'homme. Vous y trouverez un aperçu des systèmes de réclamations existants et des nouvelles politiques et procédures proposées. Un accent particulier est mis sur les droits des peuples des Premières Nations, les droits du travail et les droits à l'égalité.

Les dernières sections présentent un aperçu du rôle des gouvernements dans la mise en œuvre des droits de l'homme, ainsi que de l'importance de l'éducation et de la formation des personnes travaillant dans le système des droits de l'homme. La conclusion comprend une liste de recommandations pour la réforme du système des droits de l'homme.

Disponible en anglais seulement.

Date insert: