Category: Reports | Rapports
Pages: 208
ISBN: 0969876009
Location: CRRF & Online
Year: 1994
N° catalog: RPT.B5616.1994.2
Link: Link Web Access
Note: Published by the Black Learners Advisory Committee

Hits: 708

Review

This volume presents the findings of the two major paths of research undertaken by BLAC.

The first section, based on the Participatory Action Research project, includes the contributions of various members of the Black community in Nova Scotia regarding eight major issues affecting the Black learner- systemic racism, teacher-student relations, curricular and pedagogical deficiencies, student motivation and support mechanisms, and parental and community issues.

The report's second section comprises the results of BLAC's survey of the socio-demographic makeup of the Nova Scotian Black community. The presentation focuses on the economic and academic status of members of the community and their opinion on the quality of educational and other social services.

Ce volume présente les résultats des deux principaux axes de recherche entrepris par BLAC.

La première section, basée sur le projet de recherche-action participative, comprend les contributions de divers membres de la communauté noire de la Nouvelle-Écosse concernant huit problèmes majeurs touchant le racisme des apprenants noirs: le racisme systémique, les relations enseignant-élève, les lacunes des programmes et de la pédagogie, la motivation des élèves et la mécanismes de soutien, et problèmes parentaux et communautaires.

La deuxième section du rapport comprend les résultats de l'enquête de la BLAC sur la composition socio-démographique de la communauté noire de la Nouvelle-Écosse. La présentation se concentre sur le statut économique et académique des membres de la communauté et leur opinion sur la qualité des services éducatifs et sociaux. (En anglais seulement)

Date insert: