Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 66
Location: CRRF & Online
Year: 1994
N° catalog: RPT.B5616.1994.1
Link: Link Web Access
Note: Published by the Black Learners Advisory Committee

Hits: 937

Review

The second of three volumes, this report is divided into three (3) main sections.

In the first, the history of Black Nova Scotians, in particular their experience of segregation and discrimination within the Nova Scotian educational system, is examined.

The next section presents four case studies which illustrate the systemic barriers to the Black community's access to education in the province. This section also notes the progress or lack thereof in programs instituted to redress inequalities in the educational system.

In its third section, the report provides a review of related studies and publications on the subject of discrimination in education.

Le deuxième de trois volumes, ce rapport est divisé en trois (3) sections principales.

Dans la première, l’histoire des Noirs néo-écossais, en particulier leur expérience de ségrégation et de discrimination au sein du système éducatif néo-écossais, est examinée.

La section suivante présente quatre études de cas illustrant les obstacles systémiques à l'accès de la communauté noire à l'éducation dans la province. Cette section note également les progrès ou l’absence de progrès dans les programmes mis en place pour remédier aux inégalités dans le système éducatif.

Dans sa troisième section, le rapport propose une revue des études et des publications sur le sujet de la discrimination dans l’éducation. (En anglais seulement)

Date insert: