Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 87
Location: CRRF
Year: 2003
N° catalog: GU.T6343.2003
Note: Published by the Toronto District School Board

Hits: 823

Review

Quoted from the TDSB document:

"In support of the Toronto District School Board guidelines on the teaching of controversial and sensitive issues, this document is intended to help teachers and students understand and deal confidently with bias and controversial issues. It supports a cross-curricular approach to equity education and recognizes human rights in the school environment and in the community. It recognizes that the freedom to learn and to think is essential to a democracy. Its basic premise is that teachers must teach students to identify and deal with bias in any medium. Ideally, the guidelines should transcend the classroom and be applied to other aspects of student and school life. Learning flourishes when the lesson is connected to the learner’s life. Education cannot exist in a vacuum; through its own community of students and staff, the school is linked to the community that surrounds it, and to the greater world."

 

Extrait du document du TDSB:

"Conformément aux directives du conseil scolaire du district de Toronto sur l'enseignement des sujets controversés et sensibles, le présent document vise à aider les enseignants et les élèves à comprendre et à traiter en toute confiance les problèmes et les sujets controversés. Il soutient une approche transversale de l'éducation à l'équité et reconnaît droits de l'homme en milieu scolaire et dans la communauté, reconnaissant que la liberté d'apprendre et de réfléchir est essentielle à la démocratie, reposant sur le principe fondamental suivant: les enseignants doivent apprendre aux étudiants à identifier et à traiter les préjugés sur tous les supports. transcender la classe et s’appliquer à d’autres aspects de la vie de l’élève et de l’école. L’apprentissage s’épanouit lorsque la leçon est liée à la vie de l’apprenant. L’éducation ne peut exister en vase clos; à travers sa propre communauté d’élèves et de personnel, l’école est liée au communauté qui l’entoure et au monde plus vaste ".

Disponible en anglais seulement.

Date insert: