Text Size
Category: Reports | Rapports
Pages: 58
ISBN: 0773103260
Year: 1996
N° catalog: RPT.T835.1996
Note: Published by the Saskatchewan Professional Development Unit and the Saskatchewan Instructional Development and Research Unit

Hits: 1125

Review

As the third report in the series, "Diversity in the Classroom", this resource focuses on the importance of helping students to develop social skills and conflict resolution practices.

The first section determines that it is necessary to have a partnership between teachers and students in order to help students to become stronger. The second section presents the idea that teaching practices must incorporate aspects of the social curriculum in order to maximize academic learning. The third section suggests practical means to achieve responsibility in the classroom, specifically, by adopting democratic classroom practices. The final section outlines measures to take with respect to challenging and aggressive students.

En tant que troisième rapport de la série, "Diversité en classe", cette ressource met l'accent sur l'importance d'aider les étudiants à développer des compétences sociales et des pratiques de résolution de conflits.

La première partie indique qu’il est nécessaire d’établir un partenariat entre enseignants et étudiants afin d’aider les étudiants à devenir plus forts. La deuxième section présente l’idée que les pratiques d’enseignement doivent intégrer certains aspects du programme social afin de maximiser les connaissances théoriques. La troisième section suggère des moyens pratiques pour atteindre la responsabilité dans la classe, en particulier en adoptant des pratiques démocratiques. La dernière section décrit les mesures à prendre vis-à-vis des élèves difficiles et agressifs. (En anglais seulement)

Date insert: