Text Size
Category: Non-Fiction | Non Fiction
Pages: 125
ISBN: 0415083907
Location: CRRF
Year: 1993
N° catalog: BKS.M4599.1993
Link: Link Web Access
Note: Published by Routledge

Hits: 654

Review

In Teaching as learning an action research approach, Jean McNiff presents in detail her thesis on how individual action-research teaching processes can work together to foster the growth of educational knowledge. Her theory stands in opposition to traditional theories of teacher training and educational knowledge. McNiff maintains that teaching professionals should conduct educational research as part of their everyday work. Their own values and ideas should be subjected to public criticism and be reevaluated so that new and improved solutions to problems can be developed and that these very processes are what are responsible for the development of real growth in educational knowledge. McNiff presents her own case study using examples of her own teaching ideas and values throughout the book. McNiff’s revolutionary new ideas are already being put into practice by some education professionals.

Dans Enseigner en tant qu'apprentissage d'une approche de recherche-action, Jean McNiff présente en détail sa thèse sur la manière dont les processus d'enseignement individuels de recherche-action peuvent fonctionner ensemble pour favoriser la croissance des connaissances en éducation. Sa théorie s'oppose aux théories traditionnelles de la formation des enseignants et des connaissances en éducation. McNiff soutient que les professionnels de l'enseignement doivent mener des recherches en éducation dans le cadre de leur travail quotidien. Leurs propres valeurs et idées doivent être sujettes à la critique publique et être réévaluées de manière à ce que des solutions nouvelles et améliorées aux problèmes puissent être développées et que ces processus eux-mêmes soient à la base du développement d'une croissance réelle des connaissances en éducation. McNiff présente sa propre étude de cas en utilisant des exemples de ses propres idées et valeurs pédagogiques tout au long du livre. Les nouvelles idées révolutionnaires de McNiff sont déjà mises en pratique par certains professionnels de l’éducation. (En anglais seulement)

Date insert: