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Category: Non-Fiction | Non Fiction
Editor: Vincent R. D'Oyley, Carl E. James
Pages: 358
Location: CRRF
Year: 1998
N° catalog: BKS.D778.1998
Link: Link Web Access
Note: Published by Captus Press

Hits: 1041

Review

This volume contains original contributions which record and comment critically on the experiences of Blacks in Canada, Africa, and Europe, and the policies and programmes affecting them. The first section sets out the social and historical contexts that account for the experiences of African Canadians today. The "Conceptions of Educational Opportunities" section provides a critical assessment of the educational experiences of Black students in North American schools. In examining educational investigations held in Ontario and Nova Scotia, four authors discuss implications for the future of education; another explores the
extent to which a university programme addresses the needs of African Nova Scotians. Five scholars provide their perspectives on social and educational issues in Africa and Europe.

The section "Reviews, Commentaries, and Abstracts" presents review essays, commentaries on issues about which members of our communities are debating, and abstracts of dissertations of recent graduates who have investigated Black experiences in Canada and Africa. In a postscript, Brad Barton tells what he sees in the future for the education of African Canadians. The works that appear in the collection demonstrate the need for systemic changes that will ensure the educational, cultural, economic, political, and social survival of Black people in the twenty-first century. Anyone seeking to be informed on these contemporary issues will find much of value in this book.

 

Ce volume contient des contributions originales qui enregistrent et commentent de manière critique les expériences des Noirs au Canada, en Afrique et en Europe, ainsi que les politiques et programmes qui les concernent. La première partie présente les contextes sociaux et historiques qui rendent compte des expériences des Afro-Canadiens d’aujourd’hui. La section "Conceptions des possibilités d’éducation" fournit une évaluation critique des expériences éducatives d’élèves noirs dans les écoles nord-américaines. En examinant les enquêtes sur l’éducation menées en Ontario et en Nouvelle-Écosse, quatre auteurs ont examiné les implications pour l’avenir de l’éducation; un autre explore le
mesure dans laquelle un programme universitaire répond aux besoins des Afro-Néo-Écossais. Cinq universitaires présentent leurs points de vue sur les problèmes sociaux et éducatifs en Afrique et en Europe.

La section "Reviews, Commentaries and Abstracts" présente des essais de synthèse, des commentaires sur des questions soulevées par les membres de nos communautés et des résumés de mémoires de récents diplômés ayant enquêté sur les expériences des Noirs au Canada et en Afrique. Dans un post-scriptum, Brad Barton explique ce qu'il voit dans l'avenir de l'éducation des Afro-Canadiens. Les œuvres qui figurent dans la collection démontrent la nécessité de changements systémiques garantissant la survie éducative, culturelle, économique, politique et sociale des Noirs au XXIe siècle. Quiconque cherche à être informé sur ces questions contemporaines trouvera beaucoup de valeur dans ce livre.

 

En anglais seulement.

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