Text Size
Category: Non-Fiction | Non Fiction
Pages: 243
Location: CRRF
Year: 1993
N° catalog: BKS.C8182.1993
Link: Link Web Access
Note: Published by Multilingual Matters

Hits: 659

Review

Taken-for-granted language policies and practices in education often oppress those of little power. In reviewing the international literature on this vital subject, this book examines three groups who seem most affected by unfair language practices in education: women and girls; minority cultural groups; and minority social groups. The author confirms that reforms are urgently needed in the approaches that schools and school systems everywhere adopt when treating matters of language use.

Les politiques et pratiques linguistiques prises pour acquis dans le domaine de l'éducation oppriment souvent celles qui ont peu de pouvoir. En analysant la littérature internationale sur ce sujet vital, cet ouvrage examine trois groupes qui semblent être les plus touchés par les pratiques linguistiques injustes en éducation: les femmes et les filles; groupes culturels minoritaires; et groupes sociaux minoritaires. L'auteur confirme qu'il est urgent de réformer les approches que les écoles et les systèmes scolaires adoptent partout dans le domaine de l'utilisation de la langue. (En anglais seulement)

Date insert: