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Category: Non-Fiction | Non Fiction
Pages: 187
ISBN: 0969551800
Location: CRRF
Year: 1991
N° catalog: BKS.D936.1991
File: Gaining_A_Voice_Case_Study_2_Yip.pdf

Hits: 17819

Review

In an era of mass communications and rapid transfer of information, the media can be a resource or a problem for minority communities, even if our Constitution provides for the "preservation and enhancement of the multicultural heritage of Canadians". Gaining A Voice is your guide to effective media relations. In clearly organized chapters, Gaining A Voice covers the media situations likely to be experienced by minority communities. It provides useful information about the "whos", "whats", and "how tos" of media relations. Its appendixes provide an exhaustive guide to Canadian media outlets, press and electornic, including addresses, telephone and fax numbers. It is a unique resource for groups and individuals committed to effective media relations.

The linked excerpt includes “Case Study #2 The Chinese Canadian Community” by Robert Yip, which covers the W5 Campus Giveaway protest and subsequent battles CCNC Ottawa has had with CTV's Ottawa station CJOH as well as the Ottawa Citizen and Ottawa Sun over their negative and inaccurate coverage of the Chinese Canadian community. Robert was the lead on all these local protests.

 

À l'ère des communications de masse et du transfert rapide de l'information, les médias peuvent constituer une ressource ou un problème pour les communautés minoritaires, même si notre Constitution prévoit "la préservation et la valorisation du patrimoine multiculturel des Canadiens". Gagner une voix est votre guide pour des relations médiatiques efficaces. Dans des chapitres clairement organisés, «Gagner une voix» couvre les situations médiatiques susceptibles d’être vécues par les communautés minoritaires. Il fournit des informations utiles sur le "qui", "quoi" et "comment faire" des relations avec les médias. Ses annexes fournissent un guide exhaustif sur les médias canadiens, la presse et les électriciens, y compris les adresses, les numéros de téléphone et de télécopieur. C'est une ressource unique pour les groupes et les individus attachés à des relations avec les médias efficaces. 

L'extrait comprend «l'Étude de cas n ° 2 La communauté sino-canadienne» de Robert Yip, qui couvre la protestation du Campus W5 et les batailles subséquentes que le CCNC Ottawa a eues avec la station CJOH de CTV à Ottawa ainsi qu'avec le Ottawa Citizen et le Ottawa Sun pour leurs commentaires négatifs et inexacts. couverture de la communauté sino-canadienne. Robert était le chef de file de toutes ces manifestations locales.

(En anglais seulement)

 

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