Text Size
Category: Books | Livres
Pages: 159
ISBN: 0-7914-0847-7
Location: CRRF
Year: 1992
N° catalog: BKS.so471.1992
Link: Link Web Access
Note: Published by the State University of New York

Hits: 1603

Review

Via SUNY Press: 

"This book investigates and brings into focus the formidable issues of racial culture left undeveloped in research on multiracial school populations in the United States, Britain, and Canada. Through ethnographic research, the author presents significant and provocative insight into the formation of black self-concept, and captures the complex interplay between black students' accommodation to the official achievement ideology and their resistance to the powerful structural forces operating within the school. It offers practical suggestions for working constructively with racial and ethnic subcultures as well as offering suggestions to school districts in the process of planning or implementing race and ethnic relations policies."

de SUNY Press:

"Ce livre étudie et met en lumière les énormes problèmes de culture raciale laissés inexploités par la recherche sur les populations scolaires multiraciales aux États-Unis, en Grande-Bretagne et au Canada. Grâce à une recherche ethnographique, l'auteur présente un aperçu significatif et provocant de la formation de Ce concept, qui illustre l'interaction complexe entre l'adaptation des élèves noirs à l'idéologie officielle de l'accomplissement et leur résistance aux puissantes forces structurelles de l'école, propose des suggestions pratiques pour travailler de manière constructive avec les sous-cultures raciales et ethniques, ainsi que des suggestions aux districts scolaires. dans le processus de planification ou de mise en œuvre de politiques en matière de relations raciales et ethniques. " (En anglais seulement)

Date insert: