Text Size
Category: Books | Livres
Pages: 299
ISBN: 1551301539
Location: CRRF
Year: 2000
N° catalog: BKS.Se36.2000
Link: Link Web Access
Note: Published by Canadian Scholars' Press Inc

Hits: 769

Review

The product of five years of research, this is a theoretical book that challenges readers to rethink the purpose of inclusive education. The authors' arguments push inclusive education beyond 'special education,' 'special interests' and 'multiculturalism' and argues that education should be about 'producing knowledge for social action,' and responding to students diversity on the level of race, ethnicity, gender, sexuality, class, religion, linguistics, and culture. The book calls for a removal of the margins that divide public and private knowledge to transform school into a site of social transformation.

 

Produit de cinq années de recherche, cet ouvrage théorique invite les lecteurs à repenser l'objectif de l'éducation inclusive. Les arguments des auteurs poussent l'éducation inclusive au-delà de "l'éducation spéciale", des "intérêts spéciaux" et du "multiculturalisme" et soutiennent que l'éducation doit viser à "produire du savoir pour l'action sociale" et à répondre à la diversité des étudiants au niveau de la race, de l'ethnie et du genre. , sexualité, classe, religion, linguistique et culture. Le livre appelle à la suppression des marges qui divisent le savoir public et privé pour transformer l’école en un lieu de transformation sociale.

Disponible en anglais seulement.

Date insert: