Text Size
Category: Guide | Guider
Pages: 47
Location: CRRF
Year: 2007
N° catalog: GU.Ab761.2007.2
Note: Published by the Ontario Ministry of Education

Hits: 289

Review

The Ontario Ministry of Education released this comprehensive guide in 2007 to help educators more effectively meet the educational needs of First Nation, Métis, and Inuit students. Aboriginal students have long been at an educational disadvantage relative to non-aboriginal students. As a response, the Ontario Ministry of Education set the goal to improve aboriginal educational achievement by the year 2016. This guide seeks to help educators improve aboriginal educational achievement in a number of key areas such as literacy, numeracy, graduation rates, and greater aboriginal enrolment in post-secondary institutions. The guide suggests that developing a self-identification policy for aboriginal students is crucial to meeting this goal. Successful practices for school boards are also discussed. Tools that educators and community leaders can use to improve aboriginal educational achievement are also suggested.

Le ministère de l'Éducation de l'Ontario a publié ce guide complet en 2007 pour aider les éducateurs à répondre plus efficacement aux besoins éducatifs des élèves des Premières nations, métis et inuits. Les étudiants autochtones ont longtemps été désavantagés sur le plan de l'éducation par rapport aux étudiants non autochtones. En réponse, le ministère de l'Éducation de l'Ontario s'est fixé pour objectif d'améliorer le rendement scolaire des Autochtones d'ici 2016. Ce guide vise à aider les éducateurs à améliorer le rendement scolaire des Autochtones dans un certain nombre de domaines clés tels que la littératie, la numératie, le taux de diplomation et un plus grand nombre d'autochtones. inscription dans des établissements postsecondaires. Le guide suggère que l'élaboration d'une politique d'auto-identification pour les étudiants autochtones est cruciale pour atteindre cet objectif. Les pratiques réussies pour les conseils scolaires sont également discutées. Des outils que les éducateurs et les leaders communautaires peuvent utiliser pour améliorer les résultats scolaires des autochtones sont également suggérés.  (En anglais seulement)

Date insert: