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Category: Articles | Des articles
Pages: 28
ISBN: 0017-8055
Location: CRRF & Online
Year: 2001
N° catalog: ARTCL.M6921.2001
Link: Link Web Access
Note: Published in Harvard Educational Review, 2001, Volume 71, Issue 1

Hits: 1183

Review

In this article, Mitchell visits a Vancouver suburb to highlight the gaps between Dewy-inspired understanding of education and new global, transnational educational narratives inspired by new migration patterns. In light of accelerating transnational forces and the decline of the welfare state, the author examines the false Western liberal belief in a 'superior' national education that would assure a harmonious co-existence between colonizer and colonized. Mitchell argues that immigration patterns and cultural values can challenge the Western-liberal perspective on nationalist education. She illustrates this using the suburb of Richmond in British Columbia, at own that has experienced massive immigration from Hong Kong and Taiwan in the past decade.

Dans cet article, Mitchell se rend dans une banlieue de Vancouver pour souligner les écarts entre la compréhension de l'éducation inspirée par Dewy et les nouveaux récits éducatifs mondiaux et transnationaux inspirés par les nouveaux schémas migratoires. À la lumière de l'accélération des forces transnationales et du déclin de l'État providence, l'auteur examine la fausse croyance libérale occidentale en une éducation nationale «supérieure» qui assurerait une coexistence harmonieuse entre les colonisateurs et les colonisateurs. Mitchell soutient que les modèles d'immigration et les valeurs culturelles peuvent défier la perspective libérale occidentale sur l'éducation nationaliste. Elle illustre cette situation en utilisant la banlieue de Richmond en Colombie-Britannique, qui a connu une immigration massive de Hong Kong et de Taiwan au cours de la dernière décennie. (En anglais seulement)

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