Vol. 3 No. 1: Anti-Racist Education - Moving Yet Standing Still! / Èducation antiraciste - progression ou impasse?
Hits: 2269
This issue of Directions opens a discussion for the development and implementation of anti-racism policies that address racism as it occurs in institutions and society as a whole. Social justice, equity, and human rights are key topics present in the articles in this issue. Authors in this issue recognize that there is an official multicultural policy and multicultural education; they contend that there is an urgent need for an anti-racism policy that will address the inequities, racism and discrimination experienced by minority Canadians.
Ce numéro de Directions ouvre une discussion sur l'élaboration et la mise en œuvre de politiques de lutte contre le racisme qui traitent du racisme tel qu'il se produit dans les institutions et dans la société dans son ensemble. La justice sociale, l’équité et les droits de l’homme sont des sujets clés abordés dans les articles de ce numéro. Les auteurs de ce numéro reconnaissent qu’il existe une politique multiculturelle officielle et une éducation multiculturelle; ils soutiennent qu'il est urgent de mettre en place une politique antiraciste qui s'attaque aux inégalités, au racisme et à la discrimination dont sont victimes les Canadiens appartenant à des minorités. (En anglais seulement)