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Category: Canadian Race Relations Foundation | Fondation canadienne des relations raciales
Pages: 81
Location: CRRF
Year: 2005
N° catalog: CRRF.Ab762.2005
Note: Published by the Canadian Race Relations Foundation

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Review

Education can either be a tool for success or a tool for destruction. This study examines key events in the recorded history of Aboriginal education that have triggered a concentrated and consistent reaction from Aboriginal peoples to take continuous measures to design and develop an evolving and a distinct education system to address the unique needs of Aboriginal peoples. This study demonstatrates the extent of policy and legislative support for Aboriginal insitiutions, discusses policy limitations impacting the stability, growth, and continued development of Aboriginal insitutions, and examines the consequences of the lack of policy support. Provincial and federal policy and legislative support for Aboriginal institutions from other jurisdictions such as Sasksatchewan, British Columbia, the United States of America, and New Zealand provides examples of policy changes that could occur to increase support for Aboriginal post-secondary institutions in Canada.

L’éducation peut être un outil de réussite ou de destruction. Cette étude examine les événements clés de l’histoire de l’éducation autochtone qui ont déclenché une réaction concentrée et cohérente des peuples autochtones à prendre des mesures continues pour concevoir et mettre en place un système d’éducation distinct et en évolution répondant aux besoins uniques des peuples autochtones. Cette étude démontre l'étendue du soutien politique et législatif apporté aux institutions autochtones, examine les limites des politiques qui ont une incidence sur la stabilité, la croissance et le développement continu des institutions autochtones et examine les conséquences du manque de soutien politique. Le soutien politique et législatif apporté par les gouvernements fédéral et provinciaux aux institutions autochtones d'autres juridictions, telles que la Saskatchewan, la Colombie-Britannique, les États-Unis d'Amérique et la Nouvelle-Zélande, fournit des exemples de changements de politiques susceptibles d'accroître le soutien aux institutions postsecondaires autochtones au Canada.

(En Anglais seulement)

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